Zpět
Plátno obchodního modelu Business model canvas (BMC)
Rozvíjejte se žáky podnikatelský nápad.
Cíl nástroje
Cílem bylo rozvíjet se žáky podnikatelský nápad, otestovat ho a jasně stanovit, které činnosti pomáhají firmě vydělávat peníze.Rozvíjená podnikavá dovednost
Práce s vizí a finanční gramotnost.Cílová skupina
2. stupeň ZŠ, SŠ
Než začnete
Při rozvíjení vymyšleného nápadu může být užitečné, aby žáci přemýšleli nad obchodním modelem, v rámci kterého by byl jejich nápad udržitelný. Dobrý způsob, jak může projektový tým udržet krok se svým obchodním oddělením při rozvoji nápadu a jeho testování, je vyplnit plátno obchodního modelu (BMC) a mít ho na očích. BMC je jednoduchá šablona, kam studenti zadají informace o toku příjmů, klíčových slov, které budou potřebovat uzavřít, tedy prostředcích potřebných k fungování. Můžete studenty požádat, aby BMC v rámci procesu opakovali, protože během zpřesňování nápadu a přechodu k implementaci budou jednotlivé prvky měnit.
Kroky
- Vytiskněte si BMC pro jednotlivé členy týmu.
- Požádejte je o vyplnění oddílů plátna. Upozorněte je, že pokud plátno vyplňují poprvé, nemusí vyplnit všechno, protože tam určitě budou nějaké neznámé.
- Vyzvěte žáky, aby si při vyplňování občas udělali přestávku a případně získali další informace.
- Jakmile budou hotovi, vyzvěte žáky, aby BMC vyvěsili ve své třídě. Připomeňte jim, že v průběhu projektu bude nutné BMC revidovat.
Jednotlivé kroky práce s modelem, jak jdou po sobě
Další materiály
Hledáme, co prodáme, ZŠ Tišnov, Smíškova
Během dvou hodin může vzniknout na základě skupinové práce produkt hodný prodeje.
Malované hřiště, Dům dětí a mládeže Vracov
Nechte děti a jejich rodiče společně tvořit. Bude to stát za to.
Hodina programovacích géniů, Gymnázium Jana Blahoslava Ivančice
Zkuste digitální nástroj pro podporu kreativního myšlení žáků a hledání řešení.
ZDROJE Mobilizace zdrojů
Hledejte se žáky zdroje, které potřebují k realizaci úkolů.