Zpět
Plátno obchodního modelu Business model canvas (BMC)
Rozvíjejte se žáky podnikatelský nápad.
Cíl nástroje
Cílem bylo rozvíjet se žáky podnikatelský nápad, otestovat ho a jasně stanovit, které činnosti pomáhají firmě vydělávat peníze.Rozvíjená podnikavá dovednost
Práce s vizí a finanční gramotnost.Cílová skupina
2. stupeň ZŠ, SŠ
Než začnete
Při rozvíjení vymyšleného nápadu může být užitečné, aby žáci přemýšleli nad obchodním modelem, v rámci kterého by byl jejich nápad udržitelný. Dobrý způsob, jak může projektový tým udržet krok se svým obchodním oddělením při rozvoji nápadu a jeho testování, je vyplnit plátno obchodního modelu (BMC) a mít ho na očích. BMC je jednoduchá šablona, kam studenti zadají informace o toku příjmů, klíčových slov, které budou potřebovat uzavřít, tedy prostředcích potřebných k fungování. Můžete studenty požádat, aby BMC v rámci procesu opakovali, protože během zpřesňování nápadu a přechodu k implementaci budou jednotlivé prvky měnit.
Kroky
- Vytiskněte si BMC pro jednotlivé členy týmu.
- Požádejte je o vyplnění oddílů plátna. Upozorněte je, že pokud plátno vyplňují poprvé, nemusí vyplnit všechno, protože tam určitě budou nějaké neznámé.
- Vyzvěte žáky, aby si při vyplňování občas udělali přestávku a případně získali další informace.
- Jakmile budou hotovi, vyzvěte žáky, aby BMC vyvěsili ve své třídě. Připomeňte jim, že v průběhu projektu bude nutné BMC revidovat.
Jednotlivé kroky práce s modelem, jak jdou po sobě
Další materiály
Týmové role podle Belbina
Zkuste nástroj pro mapování týmových rolí vašich žáků.
Zábavná atria, ZŠ Bosonožská Brno
Pojďte si zadovádět!
Zahrádka hrou, SPgŠ Boskovice
Propojení školy a praxe. Budoucí paní učitelky mateřských škol neváhaly vyrazit do akce.
Šicí dílna, ZŠ a MŠ Deblín
Žáci zareagovali a místo tašek šili roušky.