Zpět
Plátno obchodního modelu Business model canvas (BMC)
Rozvíjejte se žáky podnikatelský nápad.
Cíl nástroje
Cílem bylo rozvíjet se žáky podnikatelský nápad, otestovat ho a jasně stanovit, které činnosti pomáhají firmě vydělávat peníze.Rozvíjená podnikavá dovednost
Práce s vizí a finanční gramotnost.Cílová skupina
2. stupeň ZŠ, SŠ
Než začnete
Při rozvíjení vymyšleného nápadu může být užitečné, aby žáci přemýšleli nad obchodním modelem, v rámci kterého by byl jejich nápad udržitelný. Dobrý způsob, jak může projektový tým udržet krok se svým obchodním oddělením při rozvoji nápadu a jeho testování, je vyplnit plátno obchodního modelu (BMC) a mít ho na očích. BMC je jednoduchá šablona, kam studenti zadají informace o toku příjmů, klíčových slov, které budou potřebovat uzavřít, tedy prostředcích potřebných k fungování. Můžete studenty požádat, aby BMC v rámci procesu opakovali, protože během zpřesňování nápadu a přechodu k implementaci budou jednotlivé prvky měnit.
Kroky
- Vytiskněte si BMC pro jednotlivé členy týmu.
- Požádejte je o vyplnění oddílů plátna. Upozorněte je, že pokud plátno vyplňují poprvé, nemusí vyplnit všechno, protože tam určitě budou nějaké neznámé.
- Vyzvěte žáky, aby si při vyplňování občas udělali přestávku a případně získali další informace.
- Jakmile budou hotovi, vyzvěte žáky, aby BMC vyvěsili ve své třídě. Připomeňte jim, že v průběhu projektu bude nutné BMC revidovat.
Jednotlivé kroky práce s modelem, jak jdou po sobě
Další materiály
Žákovská firma na ZŠ Znojmo, nám. Republiky 9
Pololetní projekt v rámci předmětů Pracovní činnosti a Volba povolání.
Co je výchova k podnikavosti
Úvodní část sady metodik, jež mají za cíl představit vám tuto oblast vzdělávání v její plné šíři.
Reklama na třídu, Gymnázium Tišnov
Nechte žáky hledat potenciál, který mohou mít jako třídní kolektiv.
Polozemnice - obydlí starých Slovanů, ZŠ a MŠ Podomí
Pro výuku dějepisu není potřeba jen učebnice.