Zpět

Elevator-nápadem to začíná a Podnikavá mysl byla u toho

Prezentace žákovských projektů z různých koutů ČR na půdě Kanceláře veřejného ochránce práv.
Elevator-nápadem to začíná a Podnikavá mysl byla u toho
Těší nás, že Lipku a tým Podnikavé mysli oslovily zástupkyně Kanceláře veřejného ochránce práv pro spolupráci při vyhlašování, realizaci workshopů a vyhodnocení soutěže Elevator – nápadem to začíná. Vadí Ti něco ve Tvém okolí? Máš kolem sebe partu přátel, se kterými jste schopni to změnit? Navrhněte projekt a pojďte do toho! Tak už víte, proč vzniklo spojení Podnikavé mysli a Kanceláře veřejného ochránce práv?

Sešlo se 7 vybraných týmů ze středních škol z různých krajů. V úvodu všechny přítomné žáky a jejich doprovázející pedagogy přivítal veřejný ochránce práv Stanislav Křeček a jeho zástupce Vít Alexander Schorm. Každý tým měl pět minut na to představit svůj projekt se zdánlivě prostým zadáním: Jak byste o svém plánu hovořili během cesty výtahem s potenciálním investorem?

 

Každý projekt dostal od poroty ocenění, v čem je jedinečný. Ocenění žáci převzali z rukou ombudsmana a jeho zástupce.
 




 
 

NEJAMBICIOZNĚJŠÍ projekt

Cyklostezka z Kutné hory do Čáslavi, Gymnázium Čáslav
 

DOBROČINNÝ ROZMĚR projektu

Recyklo-obchod, Střední odborné učiliště stavební, Benešov
 

VZDĚLÁVACÍ A OSVĚTOVÝ CHARAKTER projektu

Finanční gramotnost pro každého, Gymnázium Říčany, Praha
 

JASNĚ STANOVENÝ CÍL projektu

Lepší bytí pro přežití,  Střední zdravotnická škola Vinohrady, Praha
 

NEJÚDERNĚJŠÍ ELEVATOR PITCH projekt

Revitalizace městského parku, Gymnázium a SOŠ Moravské Budějovice
 

DŮKLADNÉ ZMAPOVÁNÍ TÉMATU VEŘEJNOU ANKETOU

Víte, co vdechujete aneb problematika e-cigaret, Gymnázium Velké Meziříčí
 

PEČLIVĚ ZPRACOVANÝ ROZPOČET

Zelený parkovací dům, Střední škola Bean, Praha


 


Ještě před obědem měli žáci možnost si prohlédnout prostory budovy a kanceláří.  Následně je čekaly dva workshopy: Jak srozumitelně komunikovat... (Adam Herman, Kancelář ombudsmana)Fundraising a možnosti financování projektu (Jitka Nesrstová, fundraiserka, ekonomka, konzultantka).

 

Po obědě dostaly týmy možnost konzultovat posun svého projektu k jeho úspěšné realizaci s různými odborníky. Zastoupení mezi nimi měla za Podnikavou mysl také Lipka. Doporučení směřovalo především k podpoře udržitelnosti a maximálního zapojení žáků během plánovaní i realizace projektu.
 




Ve stejnou dobu měli doprovázející pedagogové možnost účasti na worshopu. Dostali příležitost seznámit se s Lipkou, iniciativou platformy Podnikavá mysl, inspirovat se příklady žákovských miniprojektů, zažít si drobnou aktivitu pro generování nápadů a společné neformální sdílení, jaká byla jejich role ve chvíli, kdy se jejich žákovský tým rozhodl zapojit do výzvy Elevator. Dále byla pedagogům představena možnost návštěv a programů pro žáky v prostorách kanceláře ombudsmana. Ombudsman dětem a náctiletým.

  
 

Pro většinu žáků to bylo jedno z prvních vystoupení takového formátu. Zvádli to neuvěřilně. Včetně cesty plánování jejich projektů. A teď hurá DO AKCE.
 

Další inspirace