Zpět

Motivace žáků na pokračování

Nabízíme vám minisérii článků o motivaci.




Vybrali jsme pro vás jednoho z učitelů kampaně Inspirující učitelé Česka, Pavla Bobka. Je prvostupňovým učitelem na základní škole a členem hnutí Otevřeno. V sérii svých článků publikovaných na blogu tohoto hnutí se věnuje otázce motivace žáků k učení. Říká, že motivace není jen o tom, co žák z učení má. Ovlivňuje ji i to, kolik prvotního úsilí do něj musí investovat.


Odkazuje na Pepse Mccrea, autora publikace Motivated Teaching, který ve své knize definuje klíčové “motory vnitřní motivace”. Dále Pavel Bobek sdílí zkušenosti, jak pracovat s rutinou a dokázat ji vyladit jako účinný nástroj, který může u žáků posílit vnitřní motivaci a poskytnout jim tak bezpečnou cestu k učení. Ve třetím článku poukazuje na nezbytnost zavedení norem ve třídě, což autor odůvodňuje slovy: „Čím častěji něco vidíme u lidí kolem nás, tím přijatelnějším a hodnějším napodobování se dané chování stává. Jinými slovy, tím stoupá naše motivace chovat se tak také. Podobně to funguje i ve třídě.“

 

Odkaz na články

Motivace žáků, díl první – zajistit úspěch
Úspěchem k motivaci, nikoli motivací k úspěchu.

Motivace žáků, díl druhý – rutiny
Motivace není jen o výnosech, ale také o investicích.

Motivace žáků, díl třetí – normy
Motivováni jsme i tím, co vidíme dělat ostatní.

 

Naše tipy

V záložce Materiály v oblasti Metodiky do výuky najdete aktivity pro své žáky.
ZDROJE Motivace a vytrvalost

Další materiály