Zpět

Do třetice všeho dobrého aneb opravdu vypečená Letní škola podnikavosti

Příměstská verze Letní podnikavé školy měla úspěch.
Do třetice všeho dobrého aneb opravdu vypečená Letní škola podnikavosti

Letos potřetí jsme uspořádali naši srdcovku – Letní škola podnikavosti. Víte, proč vlastně vznikla? „Chtěli jsme pro pedagogy přichystat zážitkovou akci, která je nakopne, a která se bude hodně lišit od toho, s čím se běžně setkávají. Dáváme učitelům možnost se trochu odstřihnout od každodenního světa, aby se před začátkem školního roku dobili energií a nápady, které pak můžou rovnou použít ve výuce,“ říká hlavní organizátorka Bára Dvořáková.

„Často se také setkáváme s tím, že lidé podnikavost vnímají složitě. Mají představu, že musí udělat velký projekt, něco náročného. My se snažíme ukázat, že i zavedení jedné drobničky do výuky, která podpoří kreativitu a divergentní myšlení, je skvělý začátek“, doplňuje Hanka Šolcová, která letos školu připravovala společně s Bárou.
 
 


ANI BRUTÁLNÍ VEDRO NEVYSUŠILO STUDNICI NÁPADŮ! 

Tak přesně takový nadpis by mohl mít podle účastníků článek o letní škole. Nabitá třídenní akce se opravdu uskutečnila v takovém období, že bychom ji klidně mohli označit jako „Tropická škola podnikavosti“. Potkalo se na ní 18 báječných podnikavých pedagogů. Ti se ani v horku nezalekli různých výzev - od kreativních drobniček, jako je tvorba receptu na štěstí, přes návrh persony podnikavého superučitele a design peněženky až po "pitvání" Entrecompové květiny

 



SÍLA PŘÍBĚHŮ A INSPIRATIVNÍCH LEKTORŮ

Při tvorbě programu jsme kladli opět důraz především na zážitkovost a pestrost. Důležitá je také inspirace přímo ze škol a využití síly příběhů. Učitelé se vždy setkávají s mladými podnikateli, kteří vypráví o své cestě a o tom, co jim ne/dala  škola. Společně pak reflektují, co může udělat učitel, aby podpořil podnikavost v žácích. Letos se průvodcem stal David Bažout z firmy Sensorie, který na vysoké škole přišel s nápadem na chytrý skleník. Dnes řídí úspěšnou firmu a do skleníku na Rozmarýnku pozval také účastníky. Mezi další inspirativní lektory se zařadili Veronika Šancová z Prototýpků nebo David Kopeček ze ZŠ Židlochovice se svými nápaditými workshopy.
 


JEŽKOVY OČI!

Bývá už dobrou tradicí, že na účastníky čekají různá překvapení a neformální aktivity. Letošní akce se konala v Brně a hlavním překvapením se stala šifrovací hra v ulicích večerního města inspirovaná dobýváním Brna Švédy. Účastníci si užili neformálního posezení a povídání ve čtvrti plné umělců a bohémů – Kamenné kolonii.

 


PODNIKAVÉ POVZBUZENÍ

A jaká byla akce z pohledu účastníků?

„Byla to má první zkušenost s letní školou (a vícedenním školením celkově), která nasadila laťku opravdu vysoko. Vše bylo perfektně zorganizované.“

„Jsem nadšena z inspirace do výuky, prezentování dobré praxe a inspirativních lidí. A také ze zjištění, že podnikavost není o velkých projektech, ale stačí málo (krátké pravidelné aktivity), abychom ji v dětech podporovali.“

„Povzbudilo nás to do práce a zároveň jsme se dozvěděli spoustu nových informací nejen o podnikavosti a možnostech jejího zavádění do výuky, ale také samy o sobě.“
 



 

Jak byste maximálně ve dvou větách vyjádřili, co je podnikavost x výchova k podnikavosti?
 

... Znalosti, dovednosti, schopnosti důležité pro dnešní a budoucí svět.

... Nebát se jít do něčeho nového, zábavného.

... Probuzení zájmu a inovativního přístupu k “problému”. Jak se říká, hlavně se z toho nepo.rat.

... Iniciativa, zájem o to, co se děje kolem, poznávání sama sebe, aktivnost, zaujetí.

... Celoživotní růst, který baví.

... Druh nastavení mysli, přístupu. Když lidé, posléze ideálně organizace nevidí omezení v tom, co je. Jsou podnikaví, proaktivní, hledají možnosti.

... Být kreativní, nenechat se omezovat, možnost rozhodnout se, jak naložit se svým časem.

... Dívej se kolem sebe, nápad zrealizuj.

... Iniciativní, aktivní, vymýšlení “něčeho”.

... Nic není nemožné!

... Akční přístup k tvorbě věcí.

... Aktivní přístup (neotřelý) ke všemu (ke světu, k sobě..).

... Někdy stačí dobrý nápad.

... Při řešení problému být kreativní, samostatný, zodpovědný, nezaleknout se prvního nezdaru.

... Je koření života.

... Výzva, povzbuzení k aktivitě, převzetí zodpovědnosti za svoje jednání a poučení se z proběhlé aktivity.

... Je schopnost vidět nové příležitosti tam, kde je jiní nevidí.



 


 

Další inspirace